fredag 26 augusti 2011

Chili con Corv...

Jag tror grunden till att spara pengar är att spä ut...

I onsdags lurade jag lite på att göra korvstroganoff, men när jag satte igång så tänkte jag att ett litet expriment inte skulle vara fel.

Började med att steka korvbitar (falukorv, men ta vad ni vill) i en stekgryta. Slängde ner en tärnad lök och zucchini och lät det också steka med. Slog på en skvätt grädde och vatten, två stora matskedar ajvar (jag tog mild), en tärnad morot och ett skalat tärnat äpple. Krydda med salt, peppar och chili. Det blev inte starkt alls, bara lite kryddigt. När grytan kokat nästan färdigt så hade jag ner en liten burk kidneybönor, väl sköljda. Allt ihopa serverades med ris. När Jimmy klev innan för dörren sa han "ska du fria eller? Chili con carne denna vecka också?!?!!?" Han älskar chili con carne men jag tycker det är så där.. Men det här gick ner också..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar